Terugvragen helpt bij goede zorg. De terugvraagmethode is een betrouwbare manier om te checken of je boodschap duidelijk is overgekomen bij je patiënt. Het is goed om elke patiënt te vragen in eigen woorden te vertellen wat jullie zojuist hebben besproken. Op maandag 9 maart vragen we extra aandacht voor deze methode met #terugvraagdag.

#terugvraagdag

De terugvraagmethode kun je elke dag en in elk gesprek toepassen. 99% van de zorgverleners die gebruik maakt van de terugvraagmethode beveelt hem aan (bron: ‘Beter omgaan met beperkte gezondheidsvaardigheden in de curatieve zorg’). Maar helaas past nog niet iedereen de methode in elk gesprek toe.

Daarom vragen wij je op 9 maart jouw ervaring te delen met de terugvraagmethode. Help jezelf en je collega’s eraan te denken om deze methode toe passen. Misschien heb jij onze poster hangen, een kaart op je bureau staan of een heel goede ervaring die je graag wil delen. We zien je ervaring graag terug op sociale media met: #terugvraagdag! Doe je mee?

Prijsvraag

Maak jij weleens gebruik van de terugvraagmethode? Deel je ervaring voor 20 maart 2020 en maak kans op een training over de terugvraagmethode voor je hele team! De top 5 van inzendingen mag één van onderstaande boeken kiezen;

Lees hier verder en doe mee met de prijsvraag->>

Bron: Pharos



Deel via

Lees verder...

  1. 9 maart 2020 Patiënt met zeldzame kanker is slechter af
    Lees verder
  2. 7 maart 2020 SLOTcolumn Telegraaf redacteur Marjolein Hurkmans: ’Ik wil niet alleen maar bezig zijn met kanker’
    Lees verder
  3. 4 maart 2020 NFK slaat alarm: bij veel kankersoorten grote praktijkvariatie tussen ziekenhuizen
    Lees verder